Ejerforeningen har indgået en fordelagtig foreningsaftale med Fibia om at levere fibernet og TV til hele foreningen.
Som beboer betaler man derfor et månedligt beløb til Fibia via fællesudgifterne (betales kvartalsligt), hvor man frit kan vælge mellem Fibias produkter (internet/tv-pakker/etc.). Beløbet er cirka svarende til den mindste tv-pakke (prisen følger almindelig prisregulering), men man kan som sagt selv vælge, hvilke services/produkter, man ønsker.
Det står enhver lejlighed frit for at vælge en anden internet/tv-udbyder, men det månedlige beløb til Fibia via ejerforeningen er fast, også selvom man ønsker en anden udbyder.
Aftalen med Fibia forhandles cirka hvert andet år.
Tilkobling
Det er den enkelte lejlighed, der er kunde direkte hos Fibia. Altså skal man kontakte Fibia, hvis man oplever problemer eller er ny kunde (beboer).
Som ny beboer skal du altså selv kontakte Fibia for at bestille din ønskede kombination af internet (inkl. hastighed) og TV.
Bemærk at du formentlig selv skal huske at nævne vores foreningsaftale for at få den fordelagtige foreningspris, da Fibia ikke altid selv slår foreningsaftaler op på eget initiativ.
Problemer med langsomt internet
Hvis du som beboer pludselig oplever, at dit internet kører langsommere end vanligt, kan det godt betale sig at prøve at kontakte kundeservice og bede dem om at tjekke deres kanalplan ift. jeres lejlighed.
Nogle gange kan der opstå interferens (overlap) mellem routere fra omkringliggende lejligheder: Hvert wifi-signal kører på en kanal, og hvis routere for tæt på hinanden kører på den samme kanal, kan de forstyrre hinandens signal (uden at man går ind og bruger andres internet!)
Det er vigtigt, at man kun beder om at få ændret kanalen på jeres router – det er ikke muligt at få nulstillet hele ejerforeningens kanalopsætning.